سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه بردباری ندارد، دانشی ندارد . [امام علی علیه السلام]
 
دوشنبه 90 آبان 2 , ساعت 9:27 عصر

به نام طبیب دردمندان پروردگار عالمیان خداوند بخشنده ی مهربان

 

یکی از محققان علوم اسلامی، در تحقیقات خود به یک مسأله شگفت دست یافته است که در مجامع اسلامی بسیار اهمّیت دارد؛ تحقیقات ایشان درباره ی میکروبیولوژی بر روی لاکتوفرین (یک مادّه ی ضدّ باکتری) می باشد، ایشان در تحقیقات خود درباره ی لاکتوفرین متوجه شد که گوشتهایی که به صورت اسلامی ذبح می شوند به علّت اینکه در هنگام ذبح، نخاع قطع نمی شود، قلب به کار خود ادامه می دهد تا اینکه تمام خون از بدن خارج شود و چون آهن در گلبول قرمز خون است، دیگر برای از بین بردن آهن نیاز به لاکتوفرین نیست، و باکتری ها هم به علت نبود آهن در خون جذب نمی شوند و اگر هم بشوند با یک شستشو با آب ساده از بین می روند، در حالی که در ذبح غیر اسلامی، کار قلب سریعاً متوقّف شده و در نتیجه باکتریها جذب خون می شوند و این مسأله باعث فساد گوشت می شود، و لاکتوفرین موجود در گوشت، برای از بین بردن میکروبها و باکتریها کافی نیست، این تحقیقات در این زمان، ذبح اسلامی را بهترین ذبح معرّفی می کند و این در حالی است که پیامبر اسلام حضرت خاتم الأنبیاء (علیهم السلام) محمّد بن عبدالله (صلّی الله علیه و آله و سلّم) هزار و چهارصد سال پیش احکام آن را بیان فرموده است؛ این است دین اسلام، دینی که کامل ترین ادیان است،(1)

در این باره به یاد یک داستان زیبا و واقعی دیگری افتادم که در اینجا آن را می نویسم:

یکی از دانشجویانی که در خارج از کشور مشغول تحصیل بود، یکی از روزها که به شدّت بیمار شده بود، برای مراجعه به پزشک، به همراه یکی از دوستانش به خیابان میرود وقتی تابلوی مطبهای مختلف را مشاهده می نماید متوجّه می شود که روی یکی از تابلوها نوشته شده است، مطب دکتر حسین، او که یک مسلمان بوده و قاعدتاً با این اسم آشنایی بیشتری داشت، تصمیم می گیرد به مطب ایشان برود، وقتی پزشک ایشان را معالجه می کند و نسخه ای برایش می نویسد، گفتگویی بین ایشان و دکتر حسین ردّ و بدل می شود که خلاصه ای از آن را می نویسم:

* آقای دکتر شما اهل کدام شهر هستید؟

 

* اهل همین شهر

* برایم خیلی عجیب است که در این شهر نام شما دکتر حسین است؟

* درست است، من اسم قبلی خودم را به این نام تغییر داده ام

* خیلی جالبه، می شه توضیح بیشتری بدهید؟

* بله، من با اسلام آشنا نبودم، ولی از وقتی که با دین اسلام آشنا شده ام، مسلمان شدم و نامم را تغییر دادم

* عجب، اگر وقت شما را نمی گیریم، درباره ی آشناییتان با اسلام برایمان بفرمایید؟

* جریان برمی گردد به سالها پیش که بر روی یک پروژه تحقیقاتی کار می کردم، من از طرف استادم مأمور کشف مادّه ای برای از بین بردن میکروب های آب دهان سگ بودم، روزها تحقیقاتم ادامه یافت امّا به نتیجه ای نمی رسیدم، یکی از روزها با کمال تعجّب متوجّه شدم که میکروبها، خود به خود از بین می روند، وقتی دقّت کردم متوجّه شدم مقداری خاک از کنار پنجره ی اتاق روی مورد تحقیقی، ریخته است، چون آن روز یک پرنده به درون اتاق آمده و گیر افتاده بود و سعی در پیدا کردن راهی برای خروج از اتاق داشت که این باعث شده بود که مقداری خاک از کنار پنحره به روی میز بریزد و من در تحقیقاتم به این مسأله پی ببرم که تنها مادّه ای که میکروبها را از بین می برد خاک است، و تحقیقاتم را ادامه دادم تا اینکه مطلبی را در این مورد در احکام فقهی مسلمانان پیدا کردم

* ببخشید آقای دکتر، برای چه تحقیقات شما به احکام فقهی کشیده شد؟

* بله خودم هم خوشحال می شوم که در این باره با شما صحبت کنم؛ برای اینکه تحقیقاتم را تکمیل کنم در مورد خاک به تحقیق پرداختم، برایم جالب بود که بدانم آیا دینی از ادیان آسمانی در مورد خاک، و قابلیّت آن در از بین بردن میکروبها سخنی بیان کرده باشد، و متوجّه شدم که تنها دینی که به این مسأله پرداخته است دین مقدّس اسلام است، من زمانی با دین اسلام آشنا شدم که در احکام فقهی دین اسلام، درباره ی طهارت و پاک شدن ظرف نجسی که با آب دهان سگ نجس شده است یک مسأله فقهی را یافتم؛ و آن این بود که «آن ظرفی را که سگ لیسیده، یا از آن ظرف آب یا چیز روان دیگر خورده، باید اوّل با خاک پاک خاک مال کرد و بعد از خاکمال کردن باید با آب شسته شود»(2) و این تحقیقات سبب شد تا بیشتر درباره ی دین اسلام بدانم و فهمیدم که دین اسلام کاملترین دین است و این بود داستان مسلمان شدنم که برایتان گفتم

* خیلی جالبه، اگر مایلید بفرمایید چرا نام «حسین» را برای خودتان انتخاب کردید؟

* بله، آن هم به خاطر آشناییم با روز عاشورا بود، وقتی مسلمان شدم، تحقیقاتم را ادامه دادم با حضرت امام حسین علیه السلام آشنا شدم، و به این مسأله پی بردم که آن حضرت بیشترین سختیها و رنجها را در راه اسلام تحمّل فرمود تا اسلام حفظ شود، و به این دلیل نامم را به «حسین» تغییر دادم به امید آنکه خداوند متعال مرا هم از پیروان آن حضرت قرار دهد

 

پی نوشتها:

1) بر گرفته از «ادیان نیوز»

 2) توضیح المسائل مراجع (حفظهم الله تعالی)، مسأله 150



لیست کل یادداشت های این وبلاگ